October 31, 2010

Clermont County (OH) Commissioner’s Race: Kasich Denounces Croswell Trick

Filed under: Activism,Taxes & Government — Rose @ 5:45 pm

ArchieWilson1010

________________________________________________

Note: This is the fifth in a series of posts by Rose chronicling why endorsed GOP candidate Archie Wilson should be the choice of Clermont County’s voters in the contest for County Commissioner. Previous posts are here, here, here, and here.

The series has also raised important and troubling questions about how property tax dollars are being allocated in the county — and perhaps many other Ohio counties.

________________________________________________

Yesterday, October 30th, Clermont County voters received a mailer from Scott Croswell, inferring that he was endorsed by John Kasich for Commissioner.

Not so fast, said Kasich, who obviously doesn’t appreciate the Halloween trick on on him or on voters, as his campaign released the following statement today:

KasichReCroswell103110

It turns out that’s not the only “trick” Croswell has played.  The following article is printed in full with permission:

The Incumbent Claims…
October 22nd, 2010
By Tim Rudd, Clermont County Republican Party Chairperson

“Never let the facts get in the way of a good story” could be the motto of the campaign being run by incumbent commissioner Scott Croswell running as an Independent for re-election.

(more…)

The Final Columbus Dispatch Poll

First, the numbers (article; graphic):

  • Kasich-Strickland-Other — 49-47-4
  • Portman-Fisher-Other — 56-40-4
  • DeWine-Cordray-Other — 44-50-6
  • Yost-Pepper-Other — 47-46-6
  • Husted-O’Shaughnessy-Other — 52-42-6
  • Mandel-Boyce-Other — 51-42-7

The two Ohio Supreme Court races show Republican routs.

Quick comments:

If past form holds — that is, if the Dispatch poll differs from actual results by as much as it did in 2006, when the average Democratic margin was overstated by more than 12% in the six races above — it’s totally over, and Republicans will run the table.

My Clue of the Day that the Dispatch hasn’t figured out how to get representative sensible conservative response: Rasmussen has Portman up by 24, compared to the Dispatch’s 16.

Memo to ORPINO (the Ohio Republican Party In Name Only): Please note that Mike DeWine is from all appearances by far the weakest link on the ticket.

Exit questions:

  • Has the Dispatch found a way to identify conservative voters it clearly missed four years ago (and has also missed on other occasions)?
  • Will the Dispatch’s corrections still not be enough because of higher voter intensity on the GOP side this year?

The answer, as someone infamous has said: “That’s what elections are for.”

Clermont County (OH) Commissioner’s Race – The Tea Party Weighs In

Filed under: Activism,General,Taxes & Government — Rose @ 10:43 am

ArchieWilson1010

________________________________________________

Note: This is the fourth in a series of posts by Rose chronicling why endorsed GOP candidate Archie Wilson should be the choice of Clermont County’s voters in the contest for County Commissioner. Previous posts are here, here, and here.

The series has also raised important and troubling questions about how property tax dollars are being allocated in the county — and perhaps many other Ohio counties.

________________________________________________

Clermont County Tea Party skipper Ted Stevenot has weighed in on the Clermont County Commissioner’s race (used with permission; bolds are mine):
(more…)

Caught on Voicemail: Alaska TV Station’s Reporters Planning Smear of Joe Miller

The audio and transcript are at BigGovernment.com.

Here’s the story, as relayed by Big Gov’s Publius (HT Dan Riehl):

… (A) voice mail message was inadvertently left on the cell phone of Joe Miller campaign spokesperson Randy DeSoto.

The voices are believed to be those of the news director for CBS Anchorage affiliate KTVA, along with assignment editor Nick McDermott, and other reporters, openly discussing creating, if not fabricating, two stories about Republican nominee for U.S. Senate, Joe Miller.

… The call failed to disconnect properly. It was later authenticated by McDermott, who sent a text to Randy DeSoto stating, “Damn iPhone… I left you a long message. I thought I hung up. Sorry.”

I think McDermott means, “Sorry I got caught.”

This isn’t bias; it’s direct activist opposition.

Here’s a portion of the transcript:

FEMALE REPORTER: That’s up to you because you have the experience but that’s what I would do…I’d wait until you see who shows up because that indicates we already know something…

[Laughter]

[INAUDIBLE]

FEMALE REPORTER: Child molesters…

MALE REPORTER: Oh yes…Joe Miller’s…uh…get a list of people/campaign workers which one’s the molester

[INAUDIBLE]

FEMALE VOICE: You know that of all the people that will show up tonight, at least one of them will be a registered sex offender.

[Laughter]

The rest of the recorded conversation involves finding (creating?) an incident similar to one involving a Rand Paul campaigner and a MoveOn.org protester in Kentucky “so we can put out a twitter/facebook alert.”

There’s no word as to whether any similar conversations discussing possible “gotchas” relating to the campaigns of Lisa Murkowski or Scott McAdams were held (/sarcasm).

Riehl juxtaposes the KTVA reporters’ conspiracy discussions with the station’s report on “dozens (who) filled the University Of Alaska Anchorage’s quad Saturday” (must be a pretty small “quad”) to “calling on their fellow voters to restore civil discourse.” You can’t make this stuff up.

You also can’t make up this piece of utter incoherence also found at the report:

The Anchorage Rally to Restore Sanity was not supposed to be about political lines, however, the event appeared to be mostly attended by Democrats.

About 100 potential voters toting sing supporting US Senate candidate Scott McAdams and showing messages like, “Think outside the Fox News Extreme Media,” filled the campus.

UAA student Alex Maslow co-sponsored the rally, along with the UAA College Democrats and the UAA Political Science Association.

It wasn’t supposed to be along political lines, but it had Democrat-supporting signs and Democrat sponsorship. Do these people even read their own copy?

Instapundit asks: “Has the press changed, or is it just easier to get caught now?”

Well, let’s see. Here’s something big from the 1960s that didn’t get caught:

(in) the 1960s, there was the complete silence by then (Newsweek) Washington Bureau Chief Ben Bradlee on the discovery that his own sister-in-law, Mary Meyer, had left behind after her murder a diary detailing an affair with Bradlee friend, the then-late President John F. Kennedy. The story emerged in the National Enquirer (where else? Not Newsweek) in the 1970s, with Bradlee finally ‘fessing up that the story was true, he had read the diary, it was destroyed, and he had no intention of ever publishing the story — and was indeed angry that the Enquirer had unearthed it.

Here’s something big from 2004 that did get caught partially when it occurred and completely thereafter, via Bernard Goldberg in 2009:

Until now, the controversy over the Rather/Mapes story has centered almost entirely on one issue: the legitimacy of the documents – a very important issue, indeed. But it turns out that there was another very important issue, one that goes to the very heart of what the story was about – and one that has gone virtually unnoticed. This is it: Mary Mapes knew before she put the story on the air that George W. Bush, the alleged slacker, had in fact volunteered to go to Vietnam.

To answer Reynolds’s question: It’s easier to get caught. What we still don’t know is how much or how little of it is actually getting caught.

Cross-posted at NewsBusters.org.

Newspaper Circ Drops Another 5%; WSJ Is Sole Meaningful Gainer

newspaper_X_225This past week, we learned that it was another year, another dive for newspaper circulations: 5% for dailies, and 4.5% on Sundays, according to the Audit Bureau of Circulations. That’s not as bad as some past declines, but it’s still going the wrong way.

As usual, they’ll blame the Internet, and reject the possibility that persistent, pervasive bias and blind adherence to politically correct reporting priorities have anything to do with the results. But as I’ve similarly asked before, how does one explain away the fact that the only daily paper in the nation’s top 25 that has shown consistent gains during the past several years is the (usually) fair and balanced Wall Street Journal?

Bloomberg Businessweek has an Associated Press-compiled list of the results at the top 25 daily papers for the six months that ended on September 30 compared to the same six-month period in 2009, as well as their Sunday editions where applicable.

Here are some of the more noteworthy entries, absences, and some additional observations, based on this year’s results and background knowledge accumulated during the past five years.

The Wall Street Journal and the Dallas Morning News are the only papers showing an increase in daily circulation (up 1.8% to 2,061,042, and up 0.2% to 264,459, respectively). The Journal, which had slightly trailed USA Today until 18 months ago, now has a lead of 230,000 over Gannett’s flagship paper, which experienced a 3.7% decline.

On Sundays, only two papers showed improvement: The Minneapolis Star Tribune (up 5.7% to 504,616) and the St. Petersburg Times (up 1.9% to 377,235). According to a report at twincities.com, the Star Trib’s Sunday increase “reflects the launch a year ago of its “Early Sunday” single-copy edition, which replaced its Saturday single-copy edition.” The Star Trib’s daily circ fell 2.3% to 297,478 in the past year.

Fully one-third of the 24 list members presenting year-over-year comparables had daily circ declines of 8% or more: The LA Times (-8.7%), Houston Chronicle (-10.5%), Newsday of Long Island (-11.8%), Denver Post (-9.1%), Chicago Sun-Times (-9.0%), Detroit Free Press (-9%), San Francisco Chronicle (-11.2%), and the Star-Ledger of Newark (-9.3%).

Of the 22 papers reporting year-over-year Sunday circ results, seven showed declines of 7% or more: The LA Times (-8.4%), Washington Post (-7%), Newsday (-9.2%), Cleveland Plain Dealer (-10.8%), Detroit Free Press (-11.8%), San Diego Union Tribune (-7.4%), and the San Francisco Chronicle (-7.9%).

Special awards for long-term underachievement go to the following papers:

  • The LA Times — Circ is down by over one-third since March 2005, when it was over 900,000.
  • The San Fran Chronicle — The nation’s eleventh-largest daily in March 2005, it is now Number 24, and its circ has dropped 52% during that time.
  • The New York Times — The Times held reasonably steady through March 2009, especially compared to other papers, by moving even further to the left after the U.S. invaded Iraq and then going completely into the tank for Barack Obama’s 2008 presidential candidacy. But in the eighteen months since, daily circulation (876,138) has fallen over 15%. During that period, the Times has lost more daily print circulation than any other paper in the nation.

Two non-presences in the top 25, both of which tack far more to the left than their potential audiences, continue to be noteworthy.

The first is the Atlanta Journal Constitution. It dropped out of the top 25 a year ago, and has stayed out. This year, its circ dropped by 14% to below 200,000 — by a lot, to 181,504. That may not even keep it in the top 35 nationwide, let alone the Top 25. One example: The St. Paul Pioneer Press, which covers only part of the sixteenth-largest metro area in the USA, came in with higher daily circulation than the AJC. Atlanta is the country’s ninth-largest metro area.

The second is the Boston Globe, serving the nation’s 10th-largest metro area. Only 2-1/2 years ago, it had the 14th-largest daily circulation. It dropped out of the Top 25 six months ago. Its latest result: Down 15.6% to 222,683. The paper’s lipstick-on-a-pig headline: “Circulation declines slow at the Globe.” A group whose makeup is unclear and whose agenda bears watching, the 2100 Trust, announced its intent to buy the Globe from its parent company, the New York Times, on October 20.

Excluding the Wall Street Journal, circulation at the nation’s top two dozen papers has dropped over 28% in the past 5-1/2 years — and we’re supposed to believe that it’s all due to technology? If bias weren’t a signfiicant problem, we would expect that the same players who dominated print media for decades would be dominant forces in Internet-based news — but to a large extent, they’re not.

Cross-posted at NewsBusters.org.

____________________________________________

BizzyBlog Addendum: In case their availability disappears down the road, the actual Top 25 list is after the jump (if you’re on the home page). The percentage changes reflect comparisons with the same six-month span last year.
(more…)

Latest Pajamas Media Column (‘A Coming Government Shutdown?’) Is Up

Filed under: Economy,Taxes & Government — Tom @ 8:22 am

ObamaShuttingDownIt’s here.

It will go up here at BizzyBlog on Tuesday morning (link won’t work until then) after the blackout expires.

_____________________

Related (to the longer-term problems noted in the column): There’s an interesting update of the Social Security situation based on info from the Congressional Budget Office.

Remember how Social Security’s immediate cash-flow situation, which has been slightly negative during much of the past 18 months, was going to take a breather and go positive during the next few years? Not any more (original graphic is here; HT commenter dscott):

SocSecDeficit_largexls

The ultimate Ponzi scheme is unravelling. This is one more seriously negative effect of the POR (Pelosi-Obama-Reid) Economy — the effects of which, regardless of the election outcome on Tuesday, will continue haunting us to an extent through at least the third quarter of next year.

Positivity: Former President Bush’s memoir will highlight influence of Pope John Paul II

Filed under: Life-Based News,Positivity,Taxes & Government — Tom @ 7:36 am

From Washington (bold is mine):

Oct 30, 2010 / 07:21 am

An early preview of President George W. Bush’s forthcoming memoir “Decision Points,” has revealed that the book will discuss the former president’s relationship with Pope John Paul II—especially the Pope’s influence on his decision to restrict embryonic stem cell research.

The Pontiff and president met publicly in 2001, 2002 and 2004, for discussions that displayed both profound agreements and serious differences between the two men.

On October 28, 2010, the Drudge Report posted exclusive details from the president’s memoir (available November 9). Their first look at “Decision Points” mentioned that the Pope’s vision of a “culture of life” helped the president understand the dignity of embryonic human lives, even as proponents of embryonic research urged him to consider the possible benefits.

During their first meeting, in July of 2001, Pope John Paul II reminded the president that “a free and virtuous society, which America aspires to be, must reject practices that devalue and violate human life at any stage from conception to natural death.”

“Through a vibrant culture of life,” the Holy Father told Bush on that occasion, “America can show the world the path to a truly humane future, in which man remains the master, not the product, of his technology.”

According to the Drudge Report preview, President Bush was strongly moved by the Pope’s cultural vision, as well as his personal witness. John Paul II had been suffering from Parkinson’s disease for up to a decade at the time of the meeting. But he opposed research into any possible treatment that would have involved the destruction of embryonic lives.

The Pope’s words and witness that summer led the president to make a decision protecting embryonic life in crucial ways. On August 9, 2001, President Bush announced that federal money would not fund research involving any further destruction of embryos for research purposes. The ban remained in place throughout his administration.

Go here for the rest of the story.